اسید فرمیک
نوشته شده توسط : عابدینی

اسید فرمیک

اسید فرمیک به طور سیستماتیک به عنوان اسید متانوئیک شناخته می شود. نامهای رایج اسیدهای کربوکسیلیک ساده از نامهای لاتین یا یونانی منبع آنها است. اسید فرمیک ، اگرچه به عنوان یک حلال  قوی  مورد استفاده قرار نمی گیرد  اما به عنوان نمونه ای از یک حلال پروتریک با اسیدیته بالا مورد توجه است. اسید فرمیک و نمکهای آن ایجاد کننده حساسیت در پوست و پوست هستند.

 

موارد استفاده از اسید فرمیک

  • به عنوان مخلوطی از اسید سیتریک یا هیدروکلراید استفاده می شود زیرا به تنهایی قادر به حذف رسوبات اکسید آهن نیست.
  • در مواد شیمیایی عمده صنعتی در گروه اسیدهای مونوكربوكسیلیك اشباع استفاده می شود.
  • به عنوان یک ماده کاهش دهنده برای کاهش دی کلرومات سدیم و پتاسیم استفاده می شود.
  • مواد مفید در صنایع رنگرزی و دباغی ، اما سایر اسیدهای رقیب ، به طور معمول ارزان تر بوده و بنابراین استفاده از اسید فرمیک به دلیل موارد خاص که دارای مزایای عجیب و غریب می باشد ، محدود شده است.

 

سوالات متداول

آیا اسید فرمیک یک اسید قوی است؟

یک اسید قوی اسیدی است که کاملاً در محلول آبی جدا می شود. یک اسید ضعیف اسیدی است که بخشی از آن را در محلول آبی جدا می کند. اسید فرمیک (اسید متانوئیک ، HCOOH) یک اسید ضعیف است که به طور طبیعی در نیش زنبورها و مورچه ها مشاهده می شود. اسید یکبار با تقطیر مورچه ها تهیه شد.

 

آیا اسید فرمیک برای انسان مضر است؟

اسید فرمیک یک ماده شیمیایی ناخوشایند است که در گونه های خاصی از مورچه ها وجود دارد – سم پاشیده شده و ترشح شده از برخی گزنه های سوزناک. این در غلظت های بالا مضر است اما در غلظت های پایین بسیار مؤثر است. از آنجا که این ماده ضد باکتری است ، انسان از اسید فرمیک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می کند.

 

منبع اسید فرمیک چیست؟

ساده ترین اسید کربوکسیلیک ، که یک کربن در آن وجود دارد. به طور طبیعی از طرق مختلفی مانند زهر زنبور و مورچه ها وجود دارد و یک معرف مصنوعی ارگانیک با ارزش است. در خوراک دام که عمدتاً به عنوان ماده نگهدارنده و ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کدام اسید فرمیک اسید بیشتر یا اسید استیک است؟

اسید فرمیک چنین گروهی از الکترونها را ندارد ، بنابراین از اسید استیک قوی تر است. به همین دلیل اسید فرمیک یک اسید قوی تر از اسید استیک است. این گروه متیل یک گروه اهدای الکترونی است که می تواند بار منفی پایه مزدوج را بی ثبات کند به همین دلیل اسید استیک اسید کمتری نسبت به اسید فرمیک دارد.

 

چگونه اسید فرمیک را خنثی می کنید؟

جوش شیرین (NaHCO3) برای خنثی سازی اسیدها از جمله اسید فرمیک نیز استفاده می شود. اگر بخواهید مقداری محلول اسید فرمیک را روی پوست یا بتن خود ریخته ، آن را با خمیر ضخیم آب بی کربنات سدیم (NaHCO3) خنثی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: